VEELGESTELDE VRAGEN


ALLES WAT JE MOET WETEN

Hieronder hebben we de meest gestelde vragen voor je verzameld. Natuurlijk kun je ons ook een berichtje sturen
1Wanneer start de kaartverkoop?
De kaartverkoop voor de allereerste editie van BLUE festival start op vrijdag 29 oktober via deze website.
2Waar vindt het festival plaats?
Het festival vindt plaats in Rotterdam Nesselande, aan het einde van de kosboulevard. Het festival vindt buiten plaats en zal volledig overdekt zijn door verschillende tenten.
3Wat gaat een ticket kosten?
Dagticket € 32,50 (incl. servicekosten)
Passe partout voor twee dagen feest € 59,75 (incl. servicekosten)
4Wat zijn de openingstijden van BLUE festival?
Vrijdag 28 januari: 16:00 uur – 23:00 uur
Zaterdag 29 januari: 16:00 uur – 23:00 uur
5Wat is de minimumleeftijd?
Je bent van harte welkom op BLUE festival vanaf 18 jaar en ouder. Zorg dat je te alle tijden een geldig legitimatiebewijs bij je hebt (geen kopie), want hier gaat naar gevraagd worden.
6Mag mijn kind mee onder begeleiding van een ouder/voogd?
De minimale leeftijd om BLUE festival te bezoeken is 18 jaar. Kinderen zijn anders dan bijvoorbeeld bij grote broer CuliNESSE helaas ook onder begeleiding niet toegestaan.
7Werken jullie met sneltesten of een vaccinatiebewijs?
Op dit moment worden wij door de overheid verplicht om te werken met de CoronaCheck-app. Dit betekent dat je een geldige QR-code nodig hebt om het festivalterrein te betreden.

Hoe kom ik aan een geldige QR-code? Met één van de volgende drie documenten kun je een geldige QR-code downloaden:
  • Vaccinatiebewijs
  • Testbewijs
  • Herstelbewijs
Meer informatie vind je op coronacheck.nl

Het is momenteel nog niet duidelijk of deze maatregelen op 28 & 29 januari nog steeds van toepassing zijn. Zodra we hier meer duidelijkheid over krijgen, zullen wij deze informatie delen op deze website en onze socials.
8Ik heb een vraag over mijn tickets, aan wie kan ik deze stellen?
Voor vragen over je tickets kun je terecht bij onze ticketpartner: YourTicketProvider. Je kunt ze mailen via info@yourticketprovider.nl of bellen via +31 30 204 02 58. Houd je referentienummer bij de hand wanneer je contact me ze opneemt via de telefoon en stuur deze mee wanneer je via de mail contact opneemt.
9Waar vind ik mijn referentienummer terug?
Je kunt het referentienummer van jouw ticket(s) terugvinden op je bankafschrift, het nummer begint met de letters ‘REF’).
10Mag ik het terrein verlaten en later terugkomen?
Helaas is dit wegens verschillende veiligheidsredenen niet mogelijk. Wij zorgen voor genoeg eten, drinken, muziek en sfeer om het de hele avond vol te kunnen houden
11Moet ik mijn ticket printen?
Ieder ticket heeft een eigen unieke barcode. Deze kunnen wij gewoon scannen vanaf jouw telefoon. Houd er wel rekening mee dat je ter plekke geen internetverbinding kan hebben. Wij raden daarom aan om je ticket te downloaden op je telefoon (het milieu is je dankbaar). Wij kunnen uiteraard ook geprinte tickets scannen.
12Zijn er kluisjes aanwezig?
Op het festival zullen kluisjes aanwezig zijn. Je kunt deze van tevoren via onze website reserveren, maar je kunt ook op het terrein zelf een kluisje huren. Je kunt jouw spullen hier veilig in opbergen en met jouw persoonlijke code openen en her sluiten.
13Hoe kan ik op het festivalterrein betalen?
Op het festivalterrein kun je festivalmuntjes kopen bij de muntenkassa. Hier kun je zowel met pin als met cash betalen. Met de festivalmuntjes kun je eten en drinken halen op het festivalterrein.
14Waar kan ik parkeren?
Dichtbij het festivalterrein, aan de Kosboulevard, bevindt zich een grote parkeerplaats waar geparkeerd kan worden.
15Zijn er taxi standplaatsen?
Er zijn beperkt taxi’s beschikbaar na afloop van BLUE festival. Je kunt ook gebruik maken van Euro BOB, die je in jouw eigen auto naar huis rijdt.
16Is er een fietsenstalling?
Ja, naast het festivalterrein is een fietsenstalling te vinden.
17Wat als ik medicijnen gebruik of een allergie heb?
Gebruik je medicatie en wil je deze meenemen? Stuur dan een e-mail naar: info@bluefestival.nl met een beschrijving en een medisch ID en- of doktersverklaring in de bijlage. Wij zullen dit in behandeling nemen. Heb je een allergie? Stuur dan een mail naar info@bluefestival.nl met een beschrijving. Wij zullen met jou meekijken naar de voedingsmogelijkheden op het festivalterrein.
18Kan ik het festival betreden met een rolstoel?
Het is mogelijk om het festivalterrein met een rolstoel te betreden. Ook is er een invalide toilet aanwezig.
19Is er EHBO aanwezig?
Ja, er is gediplomeerde EHBO aanwezig. In geval van nood kunt u beveiliging aanspreken of met uw vraag naar EHBO.
20Wat mag ik niet meenemen op het terrein?
  • Eten en drinken
  • Huisdieren
  • Scherpe/lange voorwerpen (messen, scharen, stokken, paraplu's etc.)
  • (Vuur)wapens
  • Drugs/alcohol
  • Vuurwerk
  • (Plastic) flessen
  • Glas en blik
  • Selfiesticks, camerastatieven, professionele camera's, overig opnamemateriaal.
  • Stoelen, krukjes e.d.
21Waar kan ik me aanmelden voor hulp bij het festival?
Leuk dat je wilt meewerken aan BLUE. Stuur je CV, een korte motivatie en het onderdeel waar je graag bij zou willen helpen naar info@bluefestival.nl en dan nemen we contact met je op.
22Hoe kan ik met mijn product/dienst deelnemen aan BLUE festival?
Stuur een email met informatie naar info@bluefestival.nl
23Waar vind ik de huisregels & algemene voorwaarden?
Hier vind je de huisregels en algemene voorwaarden.